/ Life of Sofie /

Tisdag 25 September 12| En vecka kvar!

Hej allihopa. Kom nyss hem, vi har vart lite överallt. Imorse åkte hela gänget till ett frukostställe som heter Cora's, riktigt mysigt ställe! En sak avbockad på listan, ville gå till ett frukostställe när jag kom hit och nu är det fixat, awesome! Har fortfarande jättemånga ställen jag vill gå till men tror tyvärr inte att det går, det är svårt när vi är så många och måste anpassa oss till vad alla vill. När man åker med en vän eller sin familj är det så mycket enklare, men jag klagar inte! Efter frukosten åkte vi till ett ställe som heter Costco, de har bara stooooora förpackningar av allt. Men det är väldigt billigt och de har riktigt bra grejer! Å nu är vi hemma, har ingen aning om vad vi ska göra idag. Klockan är 16.00 så vi har tid till att göra något =) Nästa gång jag åker till USA/Kanada då ska jag ha körkort, mycket enklare. Det är inte så svårt att köra här heller, så nej nästa gång kör jag bil här! 
 
Igår åkte väldigt många härifrån så vi hade en sista frukost tillsammans, sedan skulle många åka. Bland annat min "moster" och hennes man, kommer sakna de som tusan! Lite senare så åkte jag, mamma, Elizabeth (mammas kusin), George (mammas kusin), Georges fru Louise och deras dotter Gabrielle in till staden. Vi strosade runt och kollade på parlamentet igen, vårt parlament i Sverige är ful jämfört med denna, ha ha. Sedan gick vi till en galleria för lite fika och shopping. Vi fikade på Cinnabon som har asgoda kanelbullar toppade med vaniljglasyr, så gott! Sedan shoppade jag på Forever21, yeeej äntligen! Hann bara shoppa där eftersom vi hade bråttom och jag hann bara shoppa på undervåningen eftersom det är så stort så det tar tid att kolla igenom allt, vilket i-landsproblem herrejösses! 
 
När vi kom hem åt vi grillat och bara tog det lugnt, det var mysigt. Jag älskar att vara här, det är bäst. Jag trivs så bra, USA/Kanada är där jag tillhör, varför föddes jag inte här? Hmm, men jag kommer nog om några år, men vet inte om det blir Kanada eller USA, vi får se ;-)
 
Nu orkar jag inte skriva mer, vi hörs sen. PUSS ♥
 
Frukost time! 
Manaich, lahme bagin och jibne bagin till frukost, bästa! 
Världens sötaste Lily tog ett ego-kort med min mobil, hi hi! 
 
Bästa klubban!
Vackra Ottawa!
Cinnabons! Bullarna är otroligt stora, två eller tre personer kan dela på en bulle, ha ha! 
Gabrielle kysser hennes prins, hästen Bernard. Men frågan är, hur kom den in i bilen och vart är resten av kroppen?? 
Lily vill leka med min mobil!
Hon fick leka med mammas mobil istället!
Menyn på Cora's, så mycket att välja mellan! Jag tog den längst ner till vänster.
Min hallon smoothie! Men jag gillade den inte, saknar min goda smoothie där hemma..
Min tallrik! Jisses vad mycket mat man fick, åt knappt 2/10..
Nästan hela gänget, ser ni hur många vi är?!!?
Sötaste bebisen Adrian!
Skåda Costco! Jaa ni ser ju på bilderna hur stort Costco är, det är helt galet! ICA Maxi x10! Min mamma blir alltid lika ledsen vi åker dit, hon vill nämligen ha en Costco hemma i Sverige, ha ha!