/ Life of Sofie /

Onsdag 29 April 15| Jag kom precis från... va??

Hej hej, hallå hallå. Har inte blivit uppdatering på några dagar, me so sorry. När jag hör den repliken så tänker jag direkt på "The Interview" med Seth Rogen och James Franco. Seth Rogen säger den repliken i en situation som är så rolig att jag fortfarande garvar lika mycket som jag såg filmen. Älskar verkligen att killarna gaddar ihop sig och gör filmer, de är komedifilmeskaparnas MAMMA!!
 
Men nu hamnar jag helt utanför banan, jag är tillbaka, bitchez! Har haft fartfyllda dagar, så otroligt roligt!! Jobbade i måndags och var så sugen inte på det, tänkte bara, måtte Gud att det går fort idag. Så när jag kommer fram till posten ser jag att mina kylboxar till mina torra varor saknas så blev förvirrad?? Ringde min chef och då berättar han att Linas matkasse leverar dem om drygt en timme?!?!! Så jag blev ännu gladare kan ni ju tänka er! Men sorterade brev och det gick fort. När jag kom hem så deckade jag direkt. 
 
Igår så jobbade jag från 12-20 på en klädbutik jag inte jobbat på innan. Men det gick bra, gick i snigelfart dock. Bestämde med Alexandra under dagen att vi skulle gå på vår gamla programs studentskiva, alltså 96:orna i IT:s program. Jag stängde klädbutiken och gick mot bussen. När jag väl sitter ner och väntar börjar någon främling snacka med mig och man är väl trevlig tillbaka. Men när han vill veta för mycket blir jag obekväm och låtsas att det ringer i mobilen och går därifrån, haha. Vi hamnade sedan på samma buss, men ville inte gå förbi honom så satte mig längst fram, haha. 
 
Kommer hem, fixar mig fort som tusan och blir sedan skjutsad till station av mamma för att hinna med tåget. Möter massa peppade människor inför skiva, nya som gamla. Kul att se många! Vi skriker och hojtar som jobbiga fulla fjortisar på tåget, stör alla andra passagerare, precis som det ska vara, haha! 
 
Vi kommer fram till Victorias där festen är vid ungefär 23.00 och mitt första mål var: HITTA LÄRARNA!!! Har saknat min engelska lärare så mycket och blev så glad när jag såg henne igen. Vi kramades jättelänge, haha. Cornelia, avis??? Haha, puss! I alla fall, temat på skivan var: "Jag kom precis från" och många tänkte stort och vissa små, bland annat jag. Jag hade bara på mig horn och lekte att jag kom från helvetet, haha men så blir det när man gör spontana beslut! Men bästa utklädnaderna var nog två killar som klädde ut sig till "Morran och Tobias", jag skrattade så jag grät. Killen som klädde ut sig till Morran talade även som honom/henne hela kvällen, haha bäst! 
 
När festen var slut gick jag och ett gäng för klassiskt fyllekäk på McDonald's vid T-C, men såklart är den stängd!!! Så vi går till den vid Stureplan, vad jag inte orkade med det, så jäkla kallt!! Men det var nog världens bästa beslut när man väl var där inne och käkade cheeseburgare, haha. Jag och en kille som jag lärde känna under kvällen tog en taxi snabbt som fan därifrån när vi insåg att nattbussen skulle gå om 10 minuter från Centralen. Vi mötte där Alexandra och Oskar och satte oss sedan på bussen, fyfan vad jag avskyr nattbussen, tror nog ingen gör det men fyfan. Det är bokstavligen 52 stationer innan man är hemma!!!! Vi alla deckade ganska hårt så det var ju bra, fördriva tiden. 
 
När vi äntligen kom fram ska man se sin granne det första man gör, som är påväg till jobbet medan man själv går där som en idiot med horn på huvudet och ögon som rullar runt pågrund av världens trötthet, så kul!!! Otroligt skönt att komma hem i alla fall och sova så gott! Hade en bra kväll, älskar spontana beslut! 
 
Idag har jag faktiskt inte sovit ut, sov i några timmar innan jag vaknade. What's up med att när man kommer hem jättesent så sover man ingenting, men när man lägger sig hyfsat tidigt sover man som en Gud?? Skumt! Handlade sedan ingredienser och gjorde middag till familjen innan jag for till Kista för att möta upp Olivia. Vi kollade runt i butiker och spånade om sommaren, riktigt nice. Linnea joinade oss också sen, kul kul! Vi planerade om morgondagen och hade allmänt roligt. Bra dag! 
 
Kom hem vid 22.00 ungefär och då gick jag på långpromenad med pappa direkt. Nu ska jag sova så gott i min säng och ladda om inför imorgon, det tror jag behövs! Hoppas ni får en bra Valborg peeps, puss! ♥
 
Alexandra kom från Tomteverkstaden! 
Pierre var från Coachella och jävligt taggad! 
Öl till Alexandra och cider till mig som var såååå god! Flädersmak och så jäkla god! 
Morran!!!!!!
Morran och Tobias, haha bästa någonsin! 
Alexandra var beachbabe och jag var som sagt djävul, lekte väl typ farlig här som jag definitivt inte lyckades med...
Jag och Oskar, här mådde man!!!!!