/ Life of Sofie /

Lördag 26 December 15| Annandag jul

Heeeej raringar! Allt bra med er? Haft en fantastisk jul som jag? Har verkligen haft det så underbart dessa dagar och jag är så tacksam över min fina familj. Då menar jag inte bara mina syskon och mina föräldrar, utan även familjen på pappas och mammas sida. De är så underbara rakt igenom, familjen betyder verkligen ALLT. 
 
Så på julafton var jag hemma med familjen och myste hela dagen. Vi följer ju alltid vår tradition, vakna, titta i julstrumpan, käka risgrynsgröt, kolla Kalle Anka, laga mat och sedan äta sen middag och öppna presenter sent på kvällen, gå på midnattvarden och sedan kanske kolla lite film och sedan lägga oss. Vi håller igång hela dagen. Men i år var det lite annorlunda men rätt likt våra julaftonar ändå! 
 
Till frukosten kom vår kära faster så hon var med oss hela dagen och natten för den delen till morgonen efter. Vi hade jättemysigt, pratade och åt den goda risgrynsgröten. Man får bara äta den en gång om året så man verkligen kan njuta, haha. Sedan lagade vi lite mat och vid 2 kom min kusin Daniel och hans fru Paulina samt lilla Emilia som skulle för första gången fira julafton! Å vi fick äran att ha henne hos oss! 
 
Vi kollade Kalle Anka och fikade. Jag hade gjort pepparkaksfudge och snickerskaka, det verkade gå hem hos folket så jag var nöjd! Bjöds även på massa annat gott men det räknas inte, haha. När Kalle Anka var slut lagade vi lite mat och gjorde klart allt till julbordet. Blev värsta vrakiga julbordet, snacka om att vi hamnade i matkoma efter. Man borde käka kallskuret till Kalle Anka och varmrätterna några timmar senare, för jisses vad man inte orkar annars, haha. 
 
Vi åt i alla fall ett tag och njöt av varandras sällskap! Vi fick sedan diska en massa tallrikar för då servisen inte går i diskmaskin, så blev en massa handdisk, inte speciellt kul. Tur dock att det bara händer en gång om året, lol. Sedan fick vi ett efterlängtat besök från Tomten, blir man någonsin för stor för tomten som bara bringar materiell lycka? LOL. Stackars Daniel missade tomten men blev inte så besviken ändå, hans klappar kompenserade nog visst. 
 
Efter vi öppnat våra presenter sjöng vi lite julvisor, jättemysigt! Sedan käkade vi syrrans pepparkakscheesecake som var jättegod och hamnade ännu mer i matkoma, trodde inte det men tydligen. 01.30 åkte Daniel, Paulina och Emilia hem och då var det dags för familjen Haglund också att avrunda. Sov väldigt skönt! 
 
Igår så käkade vi rester till frukost, bland annat julskinka på vörtbröd, så gott. När jag städat i mitt rum så duschade jag och gjorde mig fräsch. Till eftermiddagen kom en familjevän och hans besök från USA för middag hos oss. Det var kul med främmande och lite snicksnack på engelska. Vid 8 var jag dock tvungen att dra till Bella för att fixa oss ihop till juldagsfesten. Senast jag firade juldagen var 2013 och det är nog min värsta fylla (hittills, fyfan) någonsin. Men igår skulle jag inte gå lika all in, haha. 
 
Vid 10 åkte vi till ortens klubb där det redan var smockat med folk men det var kul att träffa alla ens vänner och bekanta. Hade en jätterolig kväll, det blev väldigt lyckat. Dansade verkligen loss hela kvällen och sjöng med för fulla muggar. Vid halv 4 var det dags att dra hem och då sov jag riktigt gott. 
 
Idag har jag umgåtts med Bella och myst med henne. Vid 8 drog jag hem till Emma för att umgås med henne en sista kväll innan hon drar till THAILAND!!! Så himla skönt, är glad för hennes skull! Hon är bara borta i 2 veckor men kommer sakna min älskling. Vi snackade om allt och så hjälpte jag henne packa, gjorde ont i mitt resepassionshjärta. Kom hem för en stund sedan och nu är jag här.
 
Ska börja avrunda nu, dags att sova och inte sova bort hela dagen imorgon, men det tror jag inte är så stor chans. Hoppas ni har haft förträffliga dagar, nu är det bara att ladda om inför nyårsafton. Julhögtiden är verkligen fantastisk, alltid så roliga saker som händer. Snö hade dock varit toppen på isberget men men.. Förhoppningsvis kommer det snart!!!! 
 
God fortsättning på er babes, puss! ♥
 
Gottigott till Kalle! 
Årets farsa-pris går till Daniel som byggde ett fort runt Emilia så hon ej skulle trilla. 
"Lite" av maten! 
Någon som inte uppskattar julen och allt den innebär, haha. 
Tomten decka, HAHA!