/ Life of Sofie /

Onsdag 23 December 15| Dan före dopparedan

God kväll allesammans. Slog precis in sista julklappen med noll julkänsla. Jag tror inte att man tappar känslan för julen bara för att man blir äldre, men i år har det verkligen inte varit julkänsla för någon?! VART FAN ÄR SNÖN?! Frågar åt hela svenska folket. I år har vi fått det beviset, ingen julkänsla utan snö. Det är hopplöst att länga till jul utan snö, det är ett påstående! 
 
Aja, annars då. Idag har man jobbat, dock så var det väldigt lugnt så det var jätteskönt. Jag och min kollega hade jättekul tillsammans så vi fördrev tiden. Hon är verkligen bäst! Sista timmen imiterade vi norska och provade en massa bågar, det var kul, haha. 
 
När jag kom hem chillade jag ett tag innan jag träffade Emma. Vi myste hemma hos henne och bara pratade om allt. Hon körde hem mig för en stund sedan så har inte hunnit med så mycket sedan dess. Ska ta en dusch innan jag lägger mig, känna mig lite fräsch inför julafton åtminstone. Om jag inte kan ha julkänsla kan jag åtminstone ha fräschkänsla, haha! 
 
Så imorgon är det julafton! Vad ska ni göra? Jag hoppas alla har någon att fira med, vänner och familj är det som är det viktigaste. Även fast vi alla är materialistiska (jag med!) så är det det viktigaste i livet. Att få dela livet med någon/några. Min faster, min kusin, hans fru och deras lilla bebis Emilia kommer imorgon så jag är jätteglad. Vi kommer ha så mysigt! Ser fram emot dagen så mycket! Har gjort pepparkaksfudge och snickerskaka, syrran har gjort pepparkakscheesecake och mamma knäck och lussebullar. Vilket gottegrisbord! Å maten ska vi inte ens tala om! 
 
Så, jag vet inte om vi hörs imorgon men om vi inte gör det så vill jag önska er alla en riktigt fin jul! Hoppas ni alla varit snälla så ni får en massa fina klappar ;-) Ät så ni storknar också!!! Puss på er alla! GOD JUL!! ♥
 
Min pepparkaksfudge! Mycket finare nu när jag skurit den osv =)