/ Life of Sofie /

Tisdag 27 Januari 15| Pepp!!

God förmiddag allesammans. Käkade frukost för en stund sen med mamma och pappa, mysigt. Älskar att äta frukost med pappa för då är det alltid kokta ägg, jag orkar nämligen aldrig koka till mig själv, haha! Hur lat får man vara egentligen???? Nej, får börja göra det, det är så himla gott och inte ett dugg överskattat! Ägg är sååå gott!! Inte med kaviar eller peppar och salt, utan bara ägg! 
 
Igår så jobbade jag i klädbutiken, första gången jag var HELT ensam utan min chef och det gick bra. Hade många roliga kunder igår men två stycken som är värt att uppmärksamma. En ryss (alltså verkligen stereotypen, pälsmössa, lång rock och guldtänder haha) kommer in och lägger pengar i min hand och jag fattar ingenting, han pratar på ryska och förväntar sig att jag ska förstå?? Jag svarar så klart på engelska och säger att jag är ledsen men att jag inte förstår någonting. Ett par står och tittar ömkande på mig, haha!! Men tillslut går det inte längre så jag lägger pengarna i hans hand och står där med ryckandes axlar, så han gick, hehe! Ja, får väl lära mig ryska då! Sedan kom det även in en italienare på kvällen, han kunde dock lite mer engelska men knappt, haha. Han blev jättesur för att skinnhandskarna var gjorda i Sverige och inte Italien, haha!! Ett annat par shoppade helt nya outfits, satte på sig kläderna och gav mig prislapparna så jag kunde scanna och sedan slängde de sina kläder i vår papperskorg, ja det finns väldigt roliga människor här ute i vida världen, haha! 
 
Idag har jag fixat lite tråkiga räkningar, BLÄÄÄ, å sen inte så mycket mer. Har ju inte gått så mycket av dagen ändå, haha. Men ska ta det lugnt och plugga engelska, har på mig fram till slutet av mars men vill bli klar tidigare, skönare! 
 
Vi hörs senare, puss! ♥
 
Vilken hund har så här starkt psyke som Elton?!