/ Life of Sofie /

Tisdag 15 November 16| 30 dagar

Hallå allesammans. What's up? Jag har precis städat mitt rum och nu sitter jag och lyssnar på KENT. Om prick en månad ser jag dem! Jag är så himla förväntansfull! Temat är ju svart och vitt och jag och syrran funderar på coola outfits vi kan bära till konserten. Tror det kommer bli en så himla häftig konsert! 
 
Farsdag i söndags. Vad gjorde ni för att fira era pappor? Vi skippade restaurang utan körde hemlagad middag med dessert. Jag stod för maten och syrran för efterrätten. Jag gjorde en rätt med färsk pasta med en citronsås med basilika i med sockerärter och räkor, det vart jättegott. Gabriella gjorde en dumlekladdkaka med vitchoklad i. Den var otrooooligt söt. Det stod i receptet att man kan pynta den med vinbär och det skulle vi gjort, bryta av det söta. Men alltihop vart riktigt gott. Jag har kommit i underfund med att jag vill bli bra på matlagning. Dessutom är det bra att veta vad man trycker i sig. Bara det att man måste vänta så otroligt mycket när man lagar mat och tålamod är inte min starka sida. Men jag får öva på två saker nu, matlagning och tålamod! 
 
Igår så bubblade jag bubbelpool med Emma och hennes syster. Deras mamma har precis skaffat en så det var riktigt nice! Vi satt där i en timma innan vi tyckte det var dags att gå upp. Men riktigt skööönt! Tror alla behöver en bubbelpool hemma, haha! 
 
Ikväll ska jag nog gymma och sedan hjälpa morsan med lite tekniska saker, huuueeejda mig. Men ibland måste man! Bjuder på ett tredje inlägg om Berlin också! Hoppas ni tycker det är kul! Nu ska jag börja avrunda. Puss på er! ♥
 
Sååå nice!!