/ Life of Sofie /

Söndag 23 Oktober 16| Emilia 1 år!

God kväll allesammans. Kom hem för en liten stund sen från min kusin Daniel, där har vi varit hela dagen och firat vår fina Emilia som fyllde 1 år för ett tag sedan! Alla Paulinas syskon var där och det vart väldigt trångt i deras lägenhet (inte konstigt med tanke på hur många syskon hon har heh) men vi hade jättemysigt och trevligt. Så kul att få se Emilia växa och göra framsteg. Världens sötaste unge! 
 
Igår så började jag dagen med världens långpromenad med Bella och det var jättehärlig start. Blev även en bra promenad för jycken! När jag väl var hemma tog jag det lugnt och fixade mig lite smått innan jag skulle träffa Emma. Vi handlade käk som vi sedan tillagade hemma hos henne. Blev klyftpotatis med fläskfilé och mangoraja. Riktigt festlig lördagsmåltid! Heh. 
 
Vi spenderade sedan lördagskvällen i hennes kök och pratade om allt. Tänk så länge vi varit bästavänner, känns som en evighet nu! Vi satt och spånade lite om bostadsrätter, framtida resor och allt omkring oss. Riktigt bra samtalsämnen. Blev även en promenad med Elton också. Drog hem vid 23.30 ungefär men kom inte i säng förrän 01.30. Bra lördag! 
 
Har haft en riktigt bra helg och jag ser fram emot nästa vecka. Nu ska jag försöka uträtta lite saker här hemma så ikväll när jag lägger mig så somnar jag med ett gott samvete. Bjuder också på ett Makedonien inlägg! Hoppas er helg också varit bra! Puss på er! ♥
 
Passade på att knäppa lite bilder på Emilia innan vi fixade i ordning henne till hennes kalas! Söt oavsett! Titta på hennes bedårande ansikte! 
Bjöds på god brunch! 
Sååå söt! Den klänningen har hon faktiskt fått av oss! 
En tradition som vi har är att man väljer olika saker som ska representera ett yrke och så lägger man det på golvet bredvid barnet och har sedan ett skynke/lakan över barnet och så lägger man på någon slags "dessert" som man sen ska äta, för att det ska bringa lycka. Emilia tog faktiskt en penna som Paulinas syster lagt dit, så vi har kanske en framtida författare i familjen! ;-) 
Denna fick hon av oss som vi köpte i Kanada! Kan detta vara världens sötaste pumpa?