/ Life of Sofie /

Onsdag 16 Augusti 17| Home sweet home

God kväll allesammans! Jag är hemma!!! Så obegripligt skönt. Jag har haft en helt fantastisk resa, förstå mig inte fel, men vem blir inte glad av att komma till sin egen säng och sina rutiner? Att få ta sina linnen på hylla 3, byxor på hylla 2 och underkläderna i byrålådan istället för att ha allt helt utspritt i sitt tillfälliga hem? Det är sådant jag inte gillar på semestern, inte ha någon struktur eller ha TILLGÅNG till allt. Men att få resa och upptäcka nytt överväger ju givetvis allt, annars hade jag ju inte rest som jag gjort, men återigen, så blir man alltid glad att få komma tillbaka till ens tillvaro hemma. 
 
Jag kom hem igår eftermiddag och kom hem till ett väldigt stökigt rum, mindes inte att jag lämnat det så men nu har vi två inneboende ett tag (min kusin och hans flickvän) och det är jättekul att ha dem här! Min familj har ju alltid gillat att ha huset fullt, det gör jag med! Men dessvärre inte stök. Jag gjorde dock inte något åt saken, gjorde det ännu stökigare med väskor och grejer överallt från resan. Tog en dusch, kollade senaste avsnittet av Twin Peaks och sedan somnade jag vid 21.00. Var helt utmattad! Man behöver inte ens flyga länge eller vara borta i evigheter, tror kroppen känner av att resan är slut och man behöver vila. Så inatt sov jag 12 timmar! Jättevälbehövligt och nu har jag ny energi! 
 
Så idag har jag hämtat mitt pass, packat upp 90 % och gymmat!!! Jag har inte gymmat sedan juni men ändå hållit igång kroppen, så inte legat på latsidan direkt, men det var fantastiskt att få vara tillbaka på gymmet. Nu kör vi igen, blev ett litet uppehåll under sommaren, lite semester för kroppen, som egentligen inte är semester, lol. Det är ju inte bara kroppen som mår bra av träning, själen också. Man måste ju mata själen med det man älskar. Det är viktigt. 
 
Efter gymmet hade Emelie (min kusins flickvän) gjort fajitas och massa goda tillbehör så vi alla satt ute på altanen och åt och babblade på i ett. Det kan man leva med. Jättemysig middag och kväll. Skönt att komma hem till detta. Älskade hem och älskade Sverige. Min kärlek till detta land är inte nådigt. Det går varken att mäta eller väga den kärlek jag hyser. 
 
Nu tänkte jag faktiskt börja skriva inlägg om resan, publicerar nog det första ikväll! Trevlig kväll, puss på er! ♥
 
Blev en lunch på Pret A Manger på flygplatsen i Nice innan avfärd. Detta fick man för cirka 130 kr medan en juice och macka på Arlanda kostar runt 300 kr, no joke.
Att detta är landningsbanan? Precis vid vattnet, vissa miljöer...