/ Utomlands /

Malta, dag 2

Vi hade bestämt för att ses vid frukostsalen vid 09.00 så runt 08.30 klev jag och syrran upp, med solen strålandes genom våra gardiner. Helt fantastiskt! Medan jag borstade tänderna klev jag ut på balkongen och väl där ute såg jag båda mina fastrar, min farbror och hans sambo. Vilken syn, haha! Alla var ute på sina balkonger och vi hade våra rum nästintill varandra, superkul! 
 
Vi gick sedan tillsammans till frukostbuffén för att se vad de hade att erbjuda. Var ett ganska stort utbud så det fanns mycket att välja mellan, man kunde till och med få skumpa om man ville! Ser man på! När vi sölat klart och ätit oss mätta bestämde vi en ny tid vi skulle mötas upp igen för att sedan åka in till huvudstaden! 
 
Bussresan kändes som en evighet, det var tydligt att Maltas kollektivtrafik inte var särskilt uppstyrt och brist på rutter och bussar, så många gånger vi fick åka i cirklar så bussresan blev dubbelt så längre än vad den egentligen var. Men jag tyckte det var mysigt också, alltid när jag är utomlands och färdas med något transportmedel sitter jag fastklistrad mot fönstret, inte missa något! 
 
När vi kom fram började vi strosa runt utan något direkt mål. Vi skulle till en kyrka men den var tydligen stängd så det var ju snopet, men lika bra hade vi ändå! Jag är inte så van vid att inte ha kontroll på mina utomlandsresor, fast det var väldigt skönt på ett sätt! Bara gå mot näsans riktning. Vem vet vad som väntar! Det som dock är lite drygt är att jag knappt vet vad hälften av platserna heter som vi varit på, för allt var ju rätt spontant, haha! Får åka dit och notera alla ställen!
 
Vi strosade runt hela dagen med lite stopp för drickpaus, kisspaus och lunchpaus. Förvånar mig ännu att så mycket ställen är stängd på söndagar? I huvudstäder? Step up your game! Har nog blivit för bortskämd med vår huvudstads förbättringar och förväntar mig detsamma överallt. Tyvärr är det inte så. Så när vi skulle äta lunch fanns det bara bruschetta på menyn, haha. Men tur att det var gott ändå! Lite enformigt men men. Vi lärde oss en läxa, Malta har definitivt siesta! 
 
Runt 17-18.00 tiden drog vi oss hemåt, då var vi lagom trötta i benen. Jag hade ju varit så ivrig över att få gå i mina Birkenstocks ännu en gång innan året var slut, men varit så ivrig att jag glömde mina strumpor. Så det var skönt att få sätta sig på en buss och få dem upptinade, haha! När vi kom tillbaka till hotellet degade jag och syrran i sängen innan det var dags att mötas upp igen för middag! 
 
Vi bestämde oss för att prova hotellets andra restaurang, nämligen buffén de hade. Buffén var helt okej, men jag gillar ju inte riktigt konceptet som jag nämnt förut, men maten smakade i alla fall helt okej. Nu hade jag åtminstone testat och fått veta hur det smakade! Ändå lyckades jag hamna i matkoma, givetvis!! Det som i alla fall klådde maten var våra tokiga samtalsämnen, som vi skrattade! Jättemysigt! 
 
När vi ätit klart begav vi alla oss upp till våra rum för lite mer deg innan läggdags. Jag hade haft en toppen första dag i Malta och såg fram emot kommande! ♥
 
Frukosttime! 
En av de bästa sakerna jag vet i livet, palmer!
Lite julkänsla i Valletta! 
Republic Street, en lång shoppinggata! 
Tyckte detta var ett ballt motiv! 
Gullig tanke!
Pretty! 
Alla dessa vansinniga gator, höga backar och nedförsbackar!
Vill lätt ha en sådan här balkong? Så cool!
Denna dörr och dess entré såg väldigt välkomnande ut. 
Strolling around.
Detta ställe kunde jag inte sluta fota. Så oerhört vackert!
Ville sitta på den där bänken i timmar, en annan gång!
I mean....
Jag och systra mi! 
Tyckte det var ballt att jag fick med när duvorna slog ut sina vingar, häftig kontrast till statyn med dess öppna armar!
Maskrosor, dem tycker jag om! Tänk att de kan växa sig ur asfalt och betong, häftigt!
Lite överblick över Malta! 
Vackra parker överallt!
Å blommor likaså! Jag är nog tjuren Ferdinand som bara vill umgås med blommor och lukta på dem (å fota lite också!). 
Dags för lunch! 
God bruschetta!
Tyvärr ingen aning om vad restaurangen heter, men kan nog känna igen den igen med dessa starka kännetecken som denna udda inredning! 
Artiga bussar!
Foodtime!