/ Utomlands /

London dag 1

Vårt alarm ringde 08.00 och vi gick upp med tuppen, redo för att inta London! Vårt hotell hade frukost så vi åt lite grann då vi hade reservation på Sushi Samba 11.30. Jag var så hungrig från kvällen innan så jag kunde inte vänta till Sushi Samba. De hade jordnötssmör och honung bland utbudet så självklart tog jag en macka med den kombinationen. Om ni aldrig provat det så måste ni testa, så gott!! 
 
Vi gjorde oss redo och drog till Liverpool Street Station som var närmast Sushi Samba. Bella var väldigt ivrig över att få testa den restaurangen jag talat så gott om. Kände verkligen att jag hade press på mig som tagit dit henne, men om det motsvarade hennes förväntingar? Oh ja! Sushi Samba var lika bra som vanligt. De öppnade 11.30 så vi var bland de första gästerna men medan tiden gick så ökade gästerna. Verkligen ett folktätt ställe, så populärt! Vi delade på sushi och tog en varsin efterrätt. Jag var dock rätt besviken på min efterrätt, hade velat ta den jag tog förra gången men den hade de tydligen tagit bort från menyn, så dumt!! 
 
När vi var övermätta men väldigt belåtna begav vi oss mot London Bridge och den bron var lika vacker och pampig som vanligt. När vi sett klart den ville jag till Millennium Bridge som jag inte sett innan så vi fick guidning och begav oss ditåt. Också en väldigt fin bro! Ville se den då den är känd från sista Harry Potter filmen, snacka om fangirl, haha! Vi hade i alla fall väldigt mysiga promenader på broarna trots att det var grått och blåste kallt, men bara man är i London så är man lycklig! 
 
Efteråt åkte vi till Big Ben för att se den majestätiska klockan och parlament området. Såååå mycket turister, men så kul att se! Bella hade dock skavsår hela dagen men lyckades ta sig runt, var stolt över henne, vet inte om jag hade klarat det. Jag blir världens mes, haha! Tror att hennes nyfikenhet för London var större än hennes skavsår. Vi gick förbi London Eye innan vi satte oss på tuben mot Oxford Street, vad är en London resa utan Oxford?? Vi kollade i lite butiker men inget lockade oss. Vi var så chockade, haha! 
 
När vi kände oss klara med Oxford tog vi bussen till Piccadilly men till min stora besvikelse var neonskyltarna släckta för någon konstruktion, vilket skämt. Jag har ju sett Piccadilly men ville visa Bella, men hon vart inte så besviken så det var ju tur! När vi kom tillbaka till hotellet efter märkte vi att vi gått en och en halv mil!!!!!!! I 9 h hade vi bara gått och gått. Förstår ni hur stolta vi var? Å att man knappt känt av det? Då är man i världens bästa stad. Vi tog det bara lugnt på kvällen, köpte hem lite snacks och kollade på engelsk tv. Hade världens bästa första dag med min bästavän. Snacka om att vi hade ett rejält försprång på hela vår weekend när vi hann med London Bridge, Millennium Bridge, Big Ben, London Eye, Oxford Street och Piccadilly Circus på en dag! 
 
Dags att åka upp med hissen till 38:onde våningen! 
Älskar verkligen inredningen! 
Drinkar med grym utsikt! 
Vår goda mat! 
Våra efterrätter! Bellas dessert hette "Rainforest" och vi skrattade så mycket åt den. God var den dock! 
Nästa gång jag kommer hit måste jag ta drinkar vid det här trädet med den fantastiska utsikten. 
Påväg till London Bridge.
Denna fiskmås var så cool och posade förnöjt. 
Kolla så nära jag kom? Måsen rörde sig inte en fläck! Jag lovar att den njöt av all uppmärksamhet! 
Jag och min nyfunna vän! 
Finaste bron! 
Jag och Bella drog in på Starbucks efteråt för att köpa en varsin värmande dryck. Vi har sett så många roliga klipp på Facebook där folk lurar personalen om vad de heter, så vi hakade på. Som vi skrattade. Detta är vi i ett nötskal! Jag hette dock Berit men nog inte så lätt för britterna att stava det, LOL! 
Jag vid Millennium Bridge. Tyckte bilden var rätt cool! 
Tur att den inte rasade när vi gick! Harry Potter nördar vet! 
Finaste Big Ben! 
Obligatoriska turistbilden. 
Grymma vi är!!! NOT, haha! 
London Eye! Att åka den har verkligen aldrig tilltalat mig? Någon annan som känner likadant? 
Min Fitbit klocka är verkligen grym! Där står antalet steg vi tagit under dagen! Coolt va?