/ Life of Sofie /

Söndag 25 Juni 17| En midsommarnattsdröm

God kväll kära läsare. Gång på gång skriver jag att jag är tillbaka när jag lämnat er ovetandes om mina plötsliga tomrum. Jag vet inte vad som har hänt, jag älskar att blogga lika mycket som förut men jag har nog bara känt att jag inte haft tid. Har varit tankspridd på sistone, men det har jag alltid varit. Men bara nog lite mer än vanligt. Fast nu är jag här och ska ta igen allt som hänt på sistone. 
 
Jag skrev ju att jag skulle till Malmö och det var Malmö jag åkte till. Jag jobbade samma dag till typ en timme innan jag skulle befinna mig på Arlanda så skoja inte om att jag var någorlunda stressad. Som tur är inrikesavgångar inte lika jobbiga som utrikes så man kan i princip vara där en halvtimme innan. Jag, brorsan och mamma satte oss på flyget mot Malmö och bejakade till semester. En kortvarig sådan men ändå superskönt. 
 
Jag var där fram till tisdag morgon och hann med min kusins examen/25-årsfest och dop för min kusins son. Umgicks även med kusiner och hängde i underbara Malmö. Min kärlek gror sig större och större för den staden varje gång. Förhoppningsvis dröjer det inte så lång tid innan jag är där igen.
 
Sedan dess har jag jobbat och tagit det lugnt hemma. Det har varit midsommar men jag har jobbat hela helgen. Men nästa år ska jag vara ledig oavsett, jag ska också ha en midsommarkrans på mig hela dagen och vara full ute i någon skog. Sanna mina ord! Har ni haft en bra midsommarhelg? 
 
Nu tänkte jag faktiskt plocka ned en resväska och börja förbereda mig. På onsdag beger vi ju oss! Då åker vi till Bryssel för en lång weekend. Har aldrig kommit lägligare än nu. Ska bli så himla intressant att utforska i den staden. Kommer göra som jag alltid gör, blogga efteråt om dagarna. Lite kul med omväxling känner jag! 
 
Nej, nu ska jag börja avrunda. Vi hörs senare babes, LOVAR! Puss på er! ♥
 
Min favoritplats. Alltid.
I fredags hängde vi lite på Mobilia och gjorde ett stopp på Yogiboost, så himla gott! 
På kvällen käkade jag på Eatery Social, käkade där i december och har velat äta där varje gång sedan dess. Så i fredags blev det av. Tog några gamla favoriter och provade några nya! Supergott alltsammans! 
Promenerar från restaurangen. Mysiga Malmö! 
Vi begav oss sedan till Lilla torg för en drink. Mysig stämning och hela Malmö verkade vara ute.
Gissa vad jag tog? En Amaretto Sour givetvis! 
Nu är det fest! 
God mat bjöds det på! 
Vi körde ett jätteroligt spel, flip the cup tror jag den hette! Definitivt något jag ska köra på nästa födelsedagsfest.
Min kusin spårade lite.
Okej, vad sker egentligen? Haha!
Ceremonin hölls i Lomma Kyrka. En fröjd för ögat.
Dags för att gå in. 
Här kommer dem. 
En av psalmerna vi fick sjunga. Älskar "Den blomstertid nu kommer".
Fina familjen! 
Lille Lukas! 
Bjöds på smörgåstårta i lokalen. Gör aldrig en besviken.
Hur gullig dekoration? 
Spettekaka. Skånskare än så kan det inte bli. 
På kvällen tänkte vi ta en drink på en takterass men den stängde 20 minuter senare och vi ville ha betydligt mycket mer marginal än så. Men jag hann fota i alla fall och det är alltid något. Titta så fint! 
Vi begav oss till Lilla Torg, det sviker inte. 
Drinktime!
Nattamat på MAX. Min kusin fick Mozarella Sticks utan Mozarella, som jag skrattade, haha!
Min söta kusins dotter! 
Sallad från Holy Greens. Rekommenderar alla att testa det stället i Malmö! 
Promenerar till Centralstationen i tisdagsmorgon för att ta flygbussen till flygplatsen. Det var inte kul att jobba efteråt, så trött som jag var.
Köpte hem lite midsommarblommor! 
När man festat riktigt hårt ser resultatet ut såhär!