/ Life of Sofie /

Fredag 13 Oktober 17| Always Stockholm

God förmiddag allesammans! Det är freeeeeeedag!!! Bästa dagen på hela veckan, oavsett om man är student, arbetare eller arbetslös. Bara ha ordet fredag i ens mun är kopplat till lycka och fyrverkerier. Jag överdriver inte ens! Denna helg känner jag också jag är så förtjänt av efter en hektisk vecka! 
 
Är nu hemma efter några dagar i Malmö. I måndags hade jag föreläsning från 10.15-12.15 och efter det begav jag mig hemåt för att studera lite. Köpte med mig hem sallad från GoGoGrill som ligger på Värnhem, hade sådant sug på sallad! Å jag är inte riktigt hemmastadd än med vissa ställen, så tänkte att jag kunde chansa. Där handlar jag aldrig igen! Hur fan kan man lyckas med att få kyckling och pasta OSMAKLIGT? Går inte dit igen! 
 
Jag pluggade i några timmar innan jag begav mig till min morbror där mina föräldrar och mycket av släkten var. Mina mostrar från USA var också där för sista dagen! Efter en god middag åkte mina föräldrar hem, NOTERA, ett mycket rent hem!!! Jag städade som tusan när de var borta för att visa vilken fantastisk dotter jag är, visst är jag helt fantastisk?? *blink blink*. 
 
På tisdagen ägnade jag hela dagen åt studier, tog givetvis paus då och då. Hade verkligen en fruktansvärd inlämning till torsdagen. Kvällen gick ut på att träffa min nyfunna vän, efter två luncher ihop kände vi att, nej, nu är det dags att kunna umgås hemma! Haha, ni vet dem stadierna man har med nyfunna vänner? Så vi möttes på ICA och handlade hem lite gottis. Vi båda var glada att vi hade samma smak i myspyssnacks, haha!!! När vi kom hem till henne babblade vi på i fleeera timmar. Kom fram till att vi har en gemensam vän som hon mött i Australien, vad är oddsen?? Hade jättekul! 
 
Den natten satte jag upp till 04.00 för att bli klar med mitt delmål på inlämningsuppgiften, fyfan. Där insåg jag att det var mitt nya liv, haha. På onsdagen när jag vaknade efter drygt 6 timmar var det bara att sätta sig och fortsätta. Skulle egentligen träffat min kusin men det fick skjutas åt sidan för att jag skulle bli klar. Å igår på seminariumet var allt värt det. Den känslan är obeskrivlig. Allt slit är värt det. 
 
Efter skolan satte jag mig på flygbussen till flygplatsen. Rappa handlingar. Väl på flygplatsen stöter jag på en gammal vän som också är från orten! Visade sig att han också skulle hem till Stockholm! Så himla kul! Inte setts på flera år och så stöter vi på varandra på flygplatsen påväg hem? Juste! Hände samma sak i söndags när jag flög till Malmö. I toakön så stöter jag på en gammal kollega! Hon skulle också till Malmö, visade sig att hon flyttat dit! Haha! Så nästa vecka ska vi ses på fika, skoj! 
 
Idag har det inte hänt så mycket, städat mitt rum, bokat möte med banken och hämtat ut ett paket som innehöll en regnjacka! Hurtigrutten närmar sig och jag läste att det är en del av förnödenheterna till resan, å en regnjacka äger inte jag! Sedan förra veckan insåg jag efter fleeeera regniga dagar i Malmö att en regnjacka är en investering för mig i den regionen! Visar den i ett annat inlägg! Den är verkligen svinsnygg också! Ska vara den fashionablaste på hela båten! 
 
Lite senare kommer min kusin hit, hon är på besök från Malmö! Jag kommer nog aldrig undan Malmö nu förtiden, haha! Ska bli en jätterolig helg! Vi har massa roligt inplanerat! Jag ska skjuta in plugg också, så man är ute i god tid och inte sitter där nästa vecka 04.00 på natten och hatar sitt liv.. Nej, nej, nej! 
 
Ni får ha en så bra helg så hörs vi snart! Puss! ♥
 
Haha, söta Gabriella! 
Vad är oddsen????
Stockholm, I'm on my waaaaay!!!