/ Life of Sofie /

Onsdag 13 Juni 18| Hemma och sjuk

Hallå allesammans!!! *snorar ner hela tangentbordet*. Japp, jag har åkt på en jävla dunderförkylning och det suger verkligen allt det går att suga på (haha). I söndags vaknade jag upp med rejäl smärta i halsen och min kusin som jag sovit med säger detsamma, så vi misstänkte att något virus gått runt. På måndag morgon vaknar jag med värre smärta och inser att det är halsfluss (HATAR!!!). Jag minns för några år sedan då jag hade halsfluss och feber (?) och var allmänt väldigt sjuk. Jag har en tendens att överdriva ibland och när jag var i den sitsen skrek jag till min pappa: "Snälla, låt mig bara dö helt enkelt!!". Han kunde inte sluta skratta och jag låg bara där och tjöt. Saknar mini-Sofie <333
 
Men halsflussen har gått över, tack för det, annars hade nog H rymt vid det här laget, haha! Men istället har jag fått en förkylning och det är inte kul heller. Så lägligt när man är ledig, woohooo! Aja, det går över så småningom! Jag är åtminstone hemma och det är bästa platsen att vara på om man är sjuk, fy för annars! 
 
I söndags kom jag hem efter en bra vecka i Malmö! Som jag saknat fina Malmoooe! På lördagen efter min uppdatering åkte jag ut till Tygelsjö för att ha en familjedag och fira min kusin i förskott. Bjöds på strålande sol, god mat och fantastiskt sällskap. Skrattade som bara vi kan och hade så mysigt. Min fina familj ♥ 
 
Söndagen vaknade jag och Maria hos Cecilia och då åt vi en jättegod söndagsfrukost, amerikanska pannkakor som Cecilia gjort i Marias ära då hon fyllde 18 helgen innan! Vi degade och sedan begav vi oss till min morbror för att grilla med familjen och njuta av de sista timmarna tillsammans. Blir alltid lite blödig när jag åker ifrån Malmö, haha.. Hade en fantastisk tid där i alla fall! Men att få komma hem till H på söndagkväll efter 8 dagar var så bra, som jag saknat honom ♥
 
Dagarna som gått sedan dess har inte mycket hänt. Jag har varit sjuk och inte orkat göra något, fast i måndags var jag och H på en lägenhetsvisning (håll tummarna för honom!!) och efter det tog vi en efterlängtad frukost på Pom & Flora. Har velat få honom att testa det länge, så perfekt läge. Han älskade det lika mycket som jag. Som jag saknat smoothiebowlen! Efter det strosade vi lite på Mall of Scandinavia innan vi begav oss hem. Annars inte så mycket mer. Hoppas det snart vänder. För på söndag rör jag mig nedåt i Sverige igen och då FÅR jag inte vara sjuk! Så får göra allt i min makt för att bli frisk och vara utvilad nu! 
 
Nu ska jag fortsätta slökolla Mad Men och hoppas på bättre tider, överdrivna Sofie kommer ändå fram då och då ;-)) Puss allesammans!! ♥
 
Bjöds på tacos bland annat i lördags, slår aldrig fel! 
Fina kusinen André som leker med systersonen! 
Pannkakisar<333
Inget slår grillat på sommaren! 
Fina Alina och Emilia! 
Going home... :-((
Godaste!! 
Så H skulle få testa Dunkin Donuts för första gången i måndags. Jag valde mina smaker och skulle gå iväg och köpa dricka, när jag kommer tillbaka ser jag att han valt i princip samma donuts som jag?? Man gör inte så!!! Man köper andra smaker så man smakar av varandra?? Gissa vem som var sur resten av dagen... Haha nejdå, men han förstod min synpunkt så nästa gång så ;-)