/ Life of Sofie /

Tisdag 26 Juni 18| Homebound

God kväll allesammans. Redigerade precis klart bilderna innan jag började blogga här. Insåg från inlägget innan att det kanske inte var så smart att först blogga och sedan redigera bilderna, därav frånvaron av bilderna från forna inlägget. Fann aldrig tid att fixa det där borta, men nu har jag äntligen laddat upp dem. Så "bilder kommer snart" var tyvärr en lögn, haha! 
 
Men, jag är hemma! I söndags kväll åkte jag och H hem efter en vecka i Karlskrona. Denna gång gav jag Karlskrona en ärlig chans. Har varit där en gång innan och det var inte mycket uppfattning jag fick. Jag var på Trossö och tyckte stället kryllade av gamlingar, haha! Men nu har jag ändrat uppfattning och fått en genuin bild av en del av Blekinges län. 
 
På torsdagen vankades det som sagt Lövmarknaden. Vädret sög och sög återigen. Varför ska det alltid vara så? Förfan, sympatisera lite Moder Jord!!! Aja, vi gjorde det bästa av det ändå. Åt langos var det första vi gjorde. Så gott och så saknat! 
 
Min langos till v. och H:s till h. 
 
Det fanns lokala företag, mycket handverkat och gottisstånd. Det var längesedan man upplevde något sådant så det var kul. Men jag tycker det mesta av sådant är oftast "skräp", inte i min stilväg möjligtvis. Dock kul att se! På torsdag kväll åt jag och H på ett ställe som heter Bourbon som skulle ha riktigt goda burgare. Å OM de var goda. Wow! Dit ska jag defintivt tillbaka till när jag kommer till Karlskrona igen. 
 
Fredagen vankades det Midsommar! Då jag och H styrt festen var vi lagom stressade men såg fram emot det oerhört. Även denna dag skulle jag få träffa massor av hans kompisar, det var jag också spänd över! Runt klockan 17.00 började alla trilla in i vår stuga vi hyrt. Stugan låg precis vid sjön men precis i närheten av ett villaområde. Tydligen hade några familjer sin midsommarfest där innan vi kom dit, så H fick tyvärr schasa dem därifrån då vi hyrt stället. Hahaha, synd!! 
 
Fina Bastasjö! 
 
Vi alla grillade vår mat och drack varvat med mingel. Efter middagen körde vi lekar och fortsatte dricka lite mer. Jag blev inte speciellt full, ville inte vakna upp bakfull dagen efter, haha. Inte när man är i slutet av sin resa och vill hinna uppleva det sista av staden! Men midsommar var jättekul och jag är så glad att vi styrde upp det här. Jag är dock bitter att jag inte hade en krans, haha. Men jag kompenserade det med en blommig klänning! Så lite "midsomrig" var man! H:s mamma hade stickat mig två kransar som var så fina men de glömde jag bort, hur ens!!! 
 
Lördagen mötte vi upp lite kompisar och åt indiskt på PM - Indian Garden. Jag testade nytt och blev nöjd, indiskt är alltid gott! Dock blev det lite missförstånd mellan personalen och en i vår grupp då hon är vegan, men det löste sig tack och lov tillslut. Kan nog inte vara så lätt att vara vegan i sådan liten stad, haha. 
 
På kvällen strecktittade jag och H på 13 Reasons Why och har nu sett klart säsong 2. Kunde knappt sova efter finalavsnittet. Varnar er för sista avsnittet ifall ni är sega som oss. Usch. Dock tycker jag fortfarande att Netflix tar upp mycket bra aspeketer runt serien. Det måste man komma ihåg! 
 
Söndagen kom och vi skulle snart åka hem. Vi hann dega och gå och fika med H:s bror och hans pappa på Café 3G som han talat så mycket gott om. Jättemysigt och fint ställe! Där babblade vi på om allt och hade en mysig söndag tillsammans medan regnet knastrade utanför. Vi hämtade våra väskor vid 18 tiden och åkte sedan till Ronneby flygplats. Vilken fin vecka vi haft tillsammans, förevigt tacksam för alla dagar med H:s familj ♥
 
Sedan jag kommit hem har jag börjat jobba. Känns skönt att vara i rutiner direkt. Men jag håller hårt i sommarn ändå och ser till att saker sker efteråt också. Tänk att det snart är juli. Nu får det faktiskt sakta ned lite grann!!! Jag ser fram emot allt som kommer men vill leva i nuet också. Det är viktigt! 
 
Nu är det dags att avrunda. Idag har jag och H 4 månader tillsammans och det gör lite ont att vi inte är tillsammans denna dag (vi har varit med varandra konstant en vecka och jag är ändå ledsen i ögat trots det, haha) men tänkte slå honom en signal (han är bortrest några dagar) och prata med honom. Min fina H! Vi har bokat något jätteroligt till vår 6-månaders dag i augusti, berättar mer om det sen! 
 
Vi hörs senare. Puss! ♥
 
Lövmarknaden. 
Fina kransar i beställning. 
Inne på Bourbon. 
Våra burgare. 
Vår grillplats. 
Inte så midsomrig mat, men vi går motströms, haha! 
Lite av folket! 
Omgivningen var helt fantastisk. 
Indiskt på PM.
Vi tog en drink på Scandic senare på kvällen. 
Hann även med Bryggareberget, där man får en ordentlig utsikt över Karlskrona! 
Min lilla filosof (å hans favvojacka, haha)
Vad ska man välja? 
Häftig inredning! 
Jag tog en salted caramel kladdkaka, mums! 
Fin inredning som sagt! 
Going home!