/ Life of Sofie /

Lördag 31 Mars 18| Home again

God kväll/natt allesammans. Kom precis hem från Emma och tänkte skriva ett inlägg innan det blir dags att nanna. Ser så fram emot att få sova i min säng igen. Tänk vad bara några sömnnätter borta kan göra. Mer än en natt känner jag nästan redan sänglängtan till min säng, haha. Så nu ska det bli jätteskönt att få sova i min älskade säng efter några nätter borta. 
 
Så imorse kom jag hem efter en liten miniresa i Malmoooeee. I onsdags kväll träffade vi som sagt min kusin Rebecca och hennes pojkvän. Vi blev bjudna på middag och dagen till ära blev det fläskpannkaka, så gott och löjligt enkelt! Vi lyckades till och med få mataffären bredvid dem att öppna för oss då vi saknade lite varor, haha. Det var så kul! Vi åt gott och kollade på massa gamla musikvideos och filmer på Youtube. Minns ni den där hemsidan som dubbade utländska musiklåtar med sjukt skeva uppfattningar, ex: "Ansiktsburk", "Badrum, badrum". Om ni inte vet vilka jag menar så sök på Youtube, för i så fall har ni missat en fantastisk era i era liv, haha! 
 
I torsdags tog vi det lugnt hemma och senare på dagen mötte jag min kusin Cecilia för att käka acaibowl på Lotta Love Superfoodbar vid Triangeln. Supergott! Vi satt där en stund innan vi begav oss till Hemköp för att köpa lite godis att fylla påskägg med. Så det överraskade jag H med, han blev jätteglad! Bästa överraskningen var att medlemmerna på Hemköp hade dessutom extrapris på lösgodis och där kom mitt medlemsskap till nytta, haha woop!! Vuxenpoäng till mig, haha! 
 
På kvällen begav jag och H oss till Hyllie för att träffa hans mamma och hennes sambo på Malmö Arena Hotell för lite drinkar och snack. Supertrevlig kväll och det gick superbra! När vi kom hem kom äntligen vår pizza till användning. Vi hade beställt innan vi drog men vi var inte hungriga överhuvudtaget. Men det satt så fint när vi kom hem, H är klok ibland, haha! 
 
Imorse så skulle jag flyga hem. Hade nästan det på känn att det skulle bli en strulig resa. Inte nog med att H säger: "Nu är klockan halv 8 Sofie!!" och då var det 20 min tills bussen skulle gå. Å jag hade inte ens packat färdigt! Så jag flyger upp ur sängen och förstår inte hur han inte väckt mig tidigare (han hade tagit på sig den uppgiften), så jag var lagom stressad och packar allt sista. 
 
Jag springer till bussen och köper mig en biljett i väntan. Ingen buss kommer och när de väl kommer kör de inte ens till Centralen. Jag skojar inte när jag säger att jag är så jävla less på Skånetrafiken och deras skämt till rutter. Så jag får helt enkelt ta en taxi till Centralen och sedan ta min buss därifrån. Det gick bra därifrån men stressen man har innan det är inte nådig. Usch! Annars gick resan bra från Sturup hem till Arlanda men vägen dit, blä! 
 
Idag har jag inte hunnit göra så mycket. Packat upp mina grejer, städat ena badrummet och tagit det lugnt. Vi köpte även hem lite mat då mamma är fullt uppe i förberedelserna inför morgondagen då vi ska fira påsk med nära och kära! Senare på kvällen mötte jag upp Alexandra och så gick vi på en liten promenad innan vi gick hem till Emma för att dricka lite bubbel och snack. Det var så kul! En perfekt avrundning på denna fredag! Nu har det hunnit bli lördag, därav rubriken! 
 
Nu ska jag avrunda här och lägga mig. En lång dag imorgon och det ser jag fram emot! Hoppas ni får en jättefin påsk med nära och kära. Ät mycket godis! ;-) Puss på er! ♥
 
Fläskpannkaka med äpplen stekta i kanel, mumma! 
Sååå god! 
Going home!