/ Life of Sofie /

Söndag 9 Maj 21| Sushi premiär

God eftermiddag allesammans! Hoppas allt är bra med er! Jag är på strålande humör efter en underbar heg och bra vecka! Å än är inte helgen heller över, utan resten av söndagen spenderas med familjen och god mat! Vi har infört sedan ett tag tillbaka att äta söndagsmiddag tillsammans och det är väl egentligen inte jättesvårt att uppfylla då jag och min bror fortfarande bor med mina föräldrar (haha) men att vi ändå ser till att avvara den tiden till vår familj, supermysigt! Sen när jag flyttar hemifrån får jag styra middagar hos mig ibland också, längtar! 
 
Annars, jag har haft en riktigt bra helg! I fredags var jag och Henrik bjudna hem till Gina och hennes kille för middag! Vi blev bortskämda med god mat, dricka och trevlig sällskap! Strax efter middag var vi alla rätt utslagna och då begav vi oss hemåt efter en supertrevlig kväll! Igår sov jag ut och bara tog det lugnt. Lite senare på förmiddagen åkte jag och syrran för att handla käk och ingredienser för vi skulle laga... sushi!! Syrran ska bjuda hem några vänner om cirka en månad och bjuda på sushi, så då passade vi på att öva lite på hur man faktiskt tillagar sushi så det inte blir en flopp där och då, haha! Å vi var ett så bra team och det blev så gott!! Det ska bli så kul att göra bjudningen sen, vi tänkte köra en japansk afton, äta sushi och misosoppa, dricka sake och kanske köra någon matchaefterrätt! Hur kul? 
 
Idag har inte jättemycket hänt! Jag har städat båda badrummen, donat i mitt rum (varför känns det som att mitt rum blir ett bombnedslag varje dag?!), tagit en långdusch och nu ska jag köra lite "spa" och sen är det familjemiddag! H kommer givetvis över också! Imorgon åker han till Karlskrona och sen är det inte långt tills jag heller åker, så kul det ska bli! 
 
Vi hörs senare! Hoppas ni haft en bra vecka och helg, puss!!! ♥
 
Helt missat denna uppgång på Odenplan, hur ens?!?! 
Gina hade gjort så fint och allt var så gott!! 
Förberedelser!!
Nej men snälla vad nöjda vi var???